Patronatul Asociația Producătorilor și Importatorilor din Industria de Publicitate

  • Telefon: 0722 809 006
  • Email: birou@apiip.ro

Printcenter.ro Textile Division

Printcenter.ro Textile Division

Printcenter.ro Textile Division

Adăugat de: APIIP

  /   office@apiip.ro






  

Este vital să fii riguros și să îți faci bine temele înainte de a începe un proiect de investiții

 

INTERVIU

Alexandru Anca,

General Manager Print Center

 

Există un model pe care l-ai avut în minte atunci când ai pornit la acest drum?

Dacă da, cât de tare te-ai abătut de la acest model?

Dacă nu, care este principiul care stă în spatele deciziilor tale?

 

Nu pot spune că urmez un anumit model, cred în schimb că e vital să fii riguros și să-ți faci bine temele înainte de a începe orice proiect, cum la fel de important e să fii flexibil și să te adaptezi rapid oricăror schimbări și cerințe.

Înainte de a deschide divizia de print textile, am vizitat fabrici și târguri de profil în Germania, Olanda, Italia și am avut ocazia să studiez și să compar cele mai bune oferte de pe piață. Cred că și în România este loc pentru servicii de calitate, mai ales în ceea ce privește imprimarea digitală pe suporturi textile din fibre naturale.

Soluțiile de imprimare textilă pe care le ofeream până în prezent ne limitau nu doar din punct de vedere tehnic, și aici mă refer la tipul de materiale, suprafața pe care se putea imprima sau rezistența culorilor în timp, dar și în ceea ce privește creativitatea. Astfel că de ceva vreme ne-am dorit să venim în întâmpinarea unui nou segment de clienți: experți, antreprenori, designeri și creativi din industria textilă, de îmbrăcăminte sau mobilier, cărora să le putem oferi soluții integrate de imprimare pe țesături și materiale textile.

De aceea am luat decizia de înființa divizia de textile a PrintCenter.ro și, în urma unei investiții de peste 1 milion de euro, putem oferi astăzi soluții integrate pentru proiectarea, pre-tratarea, imprimarea, post-tratarea și tăierea după croi a materialelor textile, ceea ce în acest moment ne face unici atât prin soluțiile oferite, cât și prin inovația pe care o aducem în piața de profil.

 

Care au fost sursele de finanțare pentru această investiție?

 

Investiția în divizia de textile a PrintCenter a fost co-finanțată prin Programul Operațional Regional 2014-2020.

 

Care este principala aplicație pe care o veți aborda într-o primă etapă: home deco, fashion sau advertising(semnalistică)?

 

Venind cu soluții integrate, le putem aborda în aceeași măsură pe toate cele trei. Echipamentele sunt de ultimă generație, la fel și softurile pe care le utilizăm, astfel încât ne permitem imprimarea pe toate suporturile de țesături și materiale, naturale, sintetice și compozite, de grosimi și densități din cele mai variate. Mai mult, parteneriatul pe care l-am demarat împreună cu echipa Gemini CAD Systems ne susține și facilitează abordarea în paralel a celor trei direcții de acțiune.

 

Cu ce este diferită activitatea de imprimare digitală a textilelor față de imprimarea digitală de format mare din punct de vedere a resurselor umane pe care producătorul trebuie să le aloce?

 

Activitatea de imprimare digitală a textilelor are un nivel de complexitate superior celei legate de producția publicitară. Dacă în cazul celei din urmă, coordonăm specialiști în grafică și alt personal tehnic, nivelul superior de expertiză, cât și diversitatea operațională cerute de imprimarea textilă, conturează o echipă complexă formată din specialiști în chimie textilă, designeri și ingineri. Având în vedere obiectivele noastre de dezvoltare, ne propunem să susținem o divizie de cercetare și inovare, pe care o vom defini înviitorul apropiat alături de Gemini CAD și mediul academic.

 

Care sunt planurile pe termen scurt în ceea ce privește divizia de textile?

 

Puteți exemplifica în cifre sau cote de piață? Este exportul o opțiune validă pentru Print Center?

 

Dacă da, către ce piețe v-ați orientat oferta?

 

O să ne adresăm pieței interne, dar și celei europene. Suntem pregătiți pentru a face față solicitărilor venite din partea clienților noștri atât din punct de vedere calitativ, cât și cantitativ. Pentru a fi competitivi și a veni în întâmpinarea cererii de piață, cred că e vital să punem accent pe calitate înaltă și, totodată, timpi de execuție cât mai mici. Din aceste considerente am optat pentru echipamente tehnologice de ultimă generație, singulare în acest moment pe piața din România, care au o capacitate de producție impresionantă, venind astfel în întâmpinarea jucătorilor importanți din industria textilă și de fashion, cât și creatorilor care se adresează unor nișe de piață specifice.

 

Cât de complicat a fost să angajați personal calificat?

Vă rog să detaliați procesul de recrutare.

 

Echipa PrintCenter numără în prezent peste 40 de specialiști, urmând a se extinde cu cel puțin 20% în următoarea perioadă.

Recrutarea este, firește, un pas important pentru susținerea oricărei afaceri, însă ceea ce dă consistență proiectului nostru este faptul că ne asumăm provocarea de a construi echipe performante și de a investi în formarea fiecărui nou coleg. 

 

 

Categorii noutăți




Abonare newsletter

Mă abonez

Alăturați-vă misiunii noastre de a schimba industria de publicitate.