Patronatul Asociația Producătorilor și Importatorilor din Industria de Publicitate

  • Telefon: 0722 809 006
  • Email: office@apiip.ro

Privind cu optimism spre viitor prin analiza oportunităţilor

Privind cu optimism spre viitor prin analiza oportunităţilor

Privind cu optimism spre viitor prin analiza oportunităţilor

Adăugat de: APIIP

  /   office@apiip.ro






Pe data de 21 aprilie a avut loc la Hotel Residence Arc de Triomphe din Bucureşti întâlnirea membrilor Club APIIP (Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor din Industria de Publicitate). În prezidiu au fost domnul Zsolt Rudnyanszky în calitate de preşedinte nou ales, doamna Camelia Buda şi domnul Cristian Dumitru, vicepreşedinţi. Evenimentul i-a reunit pe reprezentanţii celor 25 de companii membre APIIP care au dat un semnal clar că doresc dinamizarea activităţilor asociaţiei, astfel încât APIIP să devină locomotiva promovării intereselor lor în industria de profil.

Ulterior acestui eveniment, domnul Rudnyanszky a avut amabilitatea să ne primească la sediul firmei JJ Displays pentru a ne detalia ce dezvoltări viitoare îşi doreşte.

Cu spiritul pozitiv care îl defineşte, ne-a împărtăşit aferent crizei economice că aceasta a luat sfârşit. Trend-ul comenzilor înregistrate de firma pe care o conduce este clar ascendent şi urmează ani de creştere economică, a adăugat domnia sa. Toate acestea par să vină în sprijinul dezideratului membrilor APIIP de construire a „mall-ului producţiei publicitare româneşti”

 

Reporter AFP: Cum v-a venit ideea să vă depuneţi candidatura pentru poziţia de preşedinte APIIP? Vă rugăm să ne detaliaţi modul în care experienţele acumulate ca întreprinzător v-au motivat în acest sens.

Zsolt Rudnyanszky, Preşedinte APIIP: Am fost vicepreşedintele asociaţiei şi cunoşteam bine mersul lucrurilor. Am acceptat această poziţie din altruism şi oportunitate. Ulterior am observat că nu sunt singurul care doreşte consolidarea asociaţiei şi am primit încurajările unor membri, lucru care m-a motivat şi mai mult. Producţia publicitară din România are deja o breaslă care s-a dezvoltat treptat şi în general funcţionează în termeni de competiţie corectă. Viziunea mea ca preşedinte este una simplă. 80% dintre problemele breslei sunt comune şi mare parte dintre ele pot fi corectate sau înlocuite cu ceva mai bun dacă strângem rândurile şi comunicăm în mod organizat.

 

Reporter AFP: Ce contribuţie personală urmăriţi să aduceţi ca preşedinte APIIP şi cum aţi descrie unor necunoscători target-urile acestei asociaţii, ţinând cont că deja există atât ATT cât şi APRA?

Z.R.: Mi-am propus să vizitez toţi membrii asociaţiei şi chiar să mă împrietenesc cu ei. Asociaţiile menţionate gestionează cu precădere industria poligrafică. APIIP nu se diferenţiază foarte mult prin publicul ţintă, ba chiar uneori este acelaşi. Avem însă şi lucruri care ne diferenţiază, mai ales în problemele tehnice de personal sau în relaţia cu autorităţile locale. Desigur, dorim să colaborăm cu ATT şi APRA. O facem deja. Împreună vom fi şi mai reprezentativi în faţa unor probleme de natură legislativă sau fiscală.

 

Reporter AFP: Cum aţi descrie potenţialilor membri beneficiile de a fi membru APIIP?

Z.R.: Beneficiile sunt asemănătoare unei întâlniri la o masă rotundă cu cineva de care, într-o oarecare măsură, depinde afacerea lui. De aceea, aş prefera să detaliez ce are de pierdut un potenţial membru care nu este prezent la această masă: nu are şansa să se intersecteze cu mai mulţi lideri din industrie, nu află mai repede informaţii, tendinţe, ponturi, nu beneficiază de nişte reduceri obţinute printr-o negociere de grup şi pierde multe alte şanse de a fi aproape de nucleu. E ca şi cum nu doreşti să lucrezi decât cu clienţii din oraşul de reşedinţă.

 

Reporter AFP: Este sau va deveni APIIP afiliată altor organizaţii internaţionale?

Z.R.: Avem şi această temă în agendă ca intenţie, mai ales din dorinţa de a învăţa câte ceva din cultura lor asociativă. Ca să fim credibili, doresc întâi să fim mai mulţi pentru a reprezenta majoritatea firmelor româneşti din industria publicitară. Apoi, voi iniţia diverse întâlniri bilaterale pentru a ne acorda reciproc o şansă de intrare pe pieţe diferite. Sunt convins că există companii dornice să cunoască oportunităţile pieţii româneşti, dar mai ales români care să exploreze pieţe externe.

 

Reporter AFP: Care ar fi alţi factori motivanţi care ar putea determina o firmă să devină membră APIIP?

Z.R.: Începusem să spun că odată cu realizarea unor contacte sau afilieri cu organizaţii internaţionale, membrii APIIP şi mai ales producătorii vor avea o şansă reală să câştige clienţi noi pe pieţe externe. Cunosc români cu capacităţi de producţie mare şi dotări de echipamente de ultimă generaţie care pot produce materiale de o calitate excepţională. În plus, mai există producători foarte creativi care vor avea şansa să-şi prezinte serviciile sau produsele într-un stand comun, sub pavilion românesc. Dacă această intenţie va fi împărtăşită şi de membrii asociaţiei, atunci în viitor veţi avea ocazia să-mi luaţi un interviu într-un stand românesc la FESPA sau Viscom.

 

Reporter AFP: Care este lista firmelor membre APIIP?

Z.R.: Lista celor 25 de membri APIIP va fi disponibilă pe site-ul www.apiip.ro.

 

Reporter AFP: Care este procedura prin care o firmă poate deveni membră APIIP?

Z.R.: Procedura este simplă: se bazează pe o cerere şi o recomandare confirmată de un membru existent. Valoarea cotizaţiei este de numai 400 de euro pe an, care se achită la intrarea în asociaţie. Recomand celor care cochetează cu intenţia de a ni se alătura ca în asociaţia APIIP să intre doar dacă pot accepta o viziune participativă, bazată pe contribuţie şi efort personal. Aici nu e ca la film - plăteşti biletul şi asişti la un spectacol - ci vei face parte din distribuţie, jucând un rol responsabil. Dacă filmul va fi bun, vom avea parte cu toţii de mai mulţi spectatori în sală...

 

Reporter AFP: Care au fost dezideratele care au format factorul coagulant şi au condus la organizarea recentei conferinţe APIIP?

Z.R.: La prima întâlnire în noua formulă a comitetului director mi-am prezentat intenţiile şi viziunea. La fel şi cei doi vicepreşedinţi, Camelia Buda şi Cristian Dumitru, cu care am împărţit foarte clar nişte sarcini şi responsabilităţi. Am adus un aer proaspăt în asociaţie. Au fost prezentaţi şi câţiva membri nou intraţi şi absolut toţi participanţii au avut ocazia să-şi prezinte aşteptările, viziunea şi intenţiile. Spre deosebire de alte ediţii, am pus presiune pe fiecare membru sau invitat să declare cu ce poate susţine asociaţia el, personal. Poate că numai această diferenţă de abordare a făcut deliciul celor prezenţi. Menţionez că a fost prima dată când la o întâlnire APIIP au fost prezenţi toţi liderii presei de specialitate.

 

Reporter AFP: Ce planuri de viitor are APIIP?

Z.R.: Primul obiectiv este reconstrucţia platformei online apiip.ro. Îmi permit să citez un membru proaspăt revenit în asociaţie, care spune despre APIIP că va fi un mall al producţiei publicitare româneşti. Aici, orice companie românească sau străină va avea şansa celui mai scurt drum spre o întâlnire cu un furnizor potrivit. Site-ul asociaţiei va deveni cea mai facilă platformă de contacte cu furnizorii de materiale sau servicii din producţia publicitară românească. Al doilea obiectiv este să comunicăm pieţei româneşti cine suntem şi ce vrem, pornind cu o campanie de newslettere adresată unei baze de date actualizate cu zeci de mii de prospecţi (n.r.: bază de date furnizată de EUROEXPO). Al treilea obiectiv este să convingem cât mai multe companii să ni se alăture. Pas cu pas şi perseverent vom construi mall-ul producţiei publicitare româneşti.

 

Reporter AFP: Un gând final pentru viitorii dumneavoastră membri?

Z.R.: Aştept în orice moment sugestii constructive, donaţii financiare sau contribuţii de orice altă natură care să dezvolte construcţia noastră. Îi invit pe cei care îşi doresc o mai bună vizibilitate pe piaţă să ni se alăture pentru a se face mai bine remarcaţi. Să se gândească bine ce pierd dacă nu vor fi prezenţi în acest display al producţiei publicitare româneşti. Aici toţi avem aceleaşi drepturi şi obligaţii, dar mai ales şansa de fi remarcaţi mai repede de clienţii potriviţi.

 

Reporter AFP: Cum aţi vizualiza dumneavoastră, la modul ideal, succesul asociaţiei?

Z.R.: Să nu facem faţă cererilor de înscriere şi să se blocheze server-ul din cauza suprasolicitării vizitatorilor de pe site-ul apiip.ro şi să închiriem un avion doar pentru membrii APIIP care sunt expozanţi la târgurile internaţionale.

 

Reporter AFP: Ce aşteptări aveţi de la echipa cu care lucraţi şi cum este ea astăzi?

Z.R.: Să nu obosească şi să nu fie demotivaţi de greutăţi. Suntem cu toţii antreprenori trecuţi prin foc şi sabie, iar construcţia nu va fi uşoară. Aş vrea să demonstrăm că şi în România se poate lucra în echipă.

 

Reporter AFP: Există un segment de inovaţie pe care vi l-aţi propus pentru viitor şi care este partea inovativă la care vă gândiţi, în principal în ceea ce priveşte asociaţia APIIP?

Z.R.: Intenţionăm să încurajăm inovaţia şi creativitatea prin concursuri cu miză, de genul: cel mai uşor display, cel mai portabil stand, echipamentul eco sau cel mai inovativ cadou promoţional. Gala premiilor va avea vizibilitate media şi va oferi o şansă în plus de a fi remarcat ca şi companie sau individ.

 

Reporter AFP: Care credeţi că ar putea fi contribuţia viitorilor membri APIIP?

Z.R.: Orice contribuţie va fi bine-venită şi răsplătită. Viaţa le surâde celor care îndrăznesc şi acţionează uneori împotriva riscurilor, aparenţelor şi a comodităţii. De data aceasta, investiţia este una specială, asemănătoare întemeierii unei familii. Desigur că poţi trăi şi singur, însă viaţa e mai frumoasă în familie, cu toate provocările ei. O spune cineva care are deja 3 copii.

 

Reporter AFP: Cum aţi defini rolurile unui lider?

Z.R.: Într-o asociaţie profesională se întâlnesc competenţe diverse care, dacă sunt integrate în proiecte comune, vor da un rezultat care va fi mai valoros decât suma lor aritmetică. Orice lider este un accelerator şi integrator de competenţe. El anticipează succesul înainte ca cineva să-l creadă. Aş împărţi liderii în două tipologii: unii care îşi consumă resursele prioritar în analize de risc şi alţii care fac analize de oportunităţi. Mă încadrez în a doua categorie. Dimineaţa organizez rutina zilei, la prânz verific detaliile, iar seara planific programul pentru următoarea zi. Adorm cu gândurile mele de viitor şi visez oportunităţile unor proiecte noi.

 

Reporter AFP: Vă mulţumim pentru interviul acordat.

Categorii noutăți




Abonare newsletter

Mă abonez

Alăturați-vă misiunii noastre de a schimba industria de publicitate.